Airsoft forum
http://airsoft-forum.cz/

Zahřívání motoru a baterie
http://airsoft-forum.cz/viewtopic.php?f=113&t=12508
Stránka 1 z 3

Autor:  JacenNect [ 27 lis 2011, 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Zahřívání motoru a baterie

Zdar.
Koupil jsem zbran od P&J M16A3 kde je 130 pružina. Mám problém s tím, že když střílím, tak se hrozně po chvilce zahřeje motor že to je neuvěřitelně cítit když tu braň vlastně držíte, stejně tak je hrozně horká baterka.
Jako baterii jsem použil tu co jem k tomu dostal(9,6V 1300mAh), ale vydrželo to tak 20-30 minut akce. Tak jsem si říkal "hmmm blbá baterka" Půjčil jsem si od kámoše Firefox 9,6V 1500mAh. Bylo to to samé. Říkal jsem si že to tada musí být nějaký problém, napadla mě kabeláž, tak jsem ji celou vyměnil za lepší, nízkoodporovou, problém ale trvá dále.
Baterie i motor jsou horké, baterie hned vybitá.
Prosím čím to může být? Jsme už zoufalej.
Kámoš mi říká že to bude možná tím že tam mam baterku z malejch (prej tzv. měkké články) a ty jsou max pro pružiny M120 (a já tam mám 130)
Může to být tím?

Až někdy v průběhu víkendu totiž budu mít možnost tam zkusit dát 8,4V 3200mAh G&P baterku tak se ptám i vás na radu.

Prosím poraďte a pomožte. Díky

Autor:  Griffon [ 27 lis 2011, 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Tohle určitě nebude špatnou baterkou, při slabé baterce by se to nezahřívalo. V tom kvéru je něco špatně - špatně vypodložkovaný kola, špatně seřízenej přítlak motoru, drhne píst, motor je špatnej, něco je křivý nebo tak něco. Tohleto chce, aby to vzal do rukou zkušenej člověk a zjistil, kde je chyba.

Autor:  JacenNect [ 27 lis 2011, 22:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Griffon píše:
Tohle určitě nebude špatnou baterkou, při slabé baterce by se to nezahřívalo. V tom kvéru je něco špatně - špatně vypodložkovaný kola, špatně seřízenej přítlak motoru, drhne píst, motor je špatnej, něco je křivý nebo tak něco. Tohleto chce, aby to vzal do rukou zkušenej člověk a zjistil, kde je chyba.


Jsem dost velkej lajk, takže muzes mi vysvetlit prosim proc by se to zahrivalo kdyby byli špatně vypodložkovaný ty kola? Píst nedrhne předevčírem jsem to zkoušel a bylo to ok. Přítlak morotu se seřizuje jak? S tim špatnym motorem to mě napadlo že by mohl bejt špatnej no. A že by bylo něco křivý se opet vylucuje tim ze jsem byl u kamose kterej se na to podival a kveru rozebral, opravil a složil plno.

Autor:  Griffon [ 27 lis 2011, 22:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

- Protože pokud jsou kola blbě vypodložkovaný, můžou jít ztuha => motor je mnohem víc zatěžovanej => hřeje se to a žere to baterku
- Ten píst jsi zkoušel jak?
- Šroubem na spodku pažbičky.
- To se tedy nevylučuje, nevim nakolik je tvuj kamarád zkušenej, ale mohl spoustu věcí přehlédnout.

Autor:  JacenNect [ 27 lis 2011, 23:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Griffon píše:
- Protože pokud jsou kola blbě vypodložkovaný, můžou jít ztuha => motor je mnohem víc zatěžovanej => hřeje se to a žere to baterku
- Ten píst jsi zkoušel jak?
- Šroubem na spodku pažbičky.
- To se tedy nevylučuje, nevim nakolik je tvuj kamarád zkušenej, ale mohl spoustu věcí přehlédnout.


- No měli jsme to vyndaný a zkoušeli protáhnout tím válcem. Nezdálo se že by to nějak drhlo.
- Co vlastně ovlivňuje ten přítlak motoru prosím? Třeba je to fakt jenom tím ale nevím jak se s tím zachází, na žádným dřívějším kvéru jsem to nějak štelovat nemusel.

Jak bychom tedy měli postupovat při opravě prosím?

Autor:  smolda [ 27 lis 2011, 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Nastudovat materiály na opravy zbraní :D rozborky mechu, rady atp. Hledej Airsoft Chrudim...

Autor:  Griffon [ 27 lis 2011, 23:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

- Píst může drhnout v kolejničkách v mechu...a to už jste určitě neozkoušeli.
- Ovlivňuje, nakolik je motor nacpanej dovnitř do mechu...pokud je příliš malej, pastorek nezabírá celou plochou zubů za kolo a pravděpodobně se časem sjedou zuby, pokud je příliš velkej, pastorek drhne o motorový kolo, špatně to běhá a může to způsobovat přesně tvuj problém.

Postupovat při opravě? Seštelovat přítlak, pokud to nepomůže tak rozebrat znova mecháč a zkoušet, kde je co špatně. Čili vypodložkovat kola a zkusit, jestli se volně točej (sešroubovat mecháč jen s kolama, musí s nima jít točit naprosto volně, nesmí jít ani trochu ztuha), potom přidat píst a vzduchotechniku (bez pružiny) a zkusit, jestli vám to půjde "natáhnout" ručním otáčením a jestli to nebude někde drhnout. To pro začátek.

Autor:  JacenNect [ 28 lis 2011, 00:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

smolda píše:
Nastudovat materiály na opravy zbraní :D rozborky mechu, rady atp. Hledej Airsoft Chrudim...

Na tý Chrudim jsem našel v tomhle
Kód:
http://www.airsoftchrudim.cz/recenze/servis_zbrani_5.html


Jednu část která mě zaujala a co může být opravdu ono.
Kód:
Problémy a jejich řešení:
Problém: Motor je při střelbě příliš hlučný, zahřívá se, baterie je hned vybitá
Možné řešení:
- Seřiďte přítlak motorku pomocí šroubu na spodu pažbičky.
- Pokud nepomůže vypodložkujte a promažte mechabox.
- Vyměňte kabeláž za silnější se spínáním motoru pomocí relé či mosfetu.

takže pokud je to TEN problem tak sešteluju ten přítlak, pokud to nepomůže, tak zkusím lépe vypodložkovat. Mecháč promazanej je, to jsme ještě pro jistotu naposled udělali.
Zítra odpoledne zkusím to s tím přítlakem, ale moc v to nedoufám, ted jsem na to jen tak bajvočko koukl, a vidím že je dost povolenej, skoro až volnej řekl bych, a tady mi pišete že by se ten motor zahříval kdyby byl příliš utaženej.

Zatím díky, pokud vás něco ještě napadne tak stejně písněte. Jestli pomohlo to seštelování přítlaku dám zítra vědět.

Autor:  smolda [ 28 lis 2011, 00:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Osobně tipuju blbý vypodložkování. Pokud někdo neví jak na to a cpe se do toho...tak to je pak dost zásadní nedostatek 8-) jestli ses nikdy necpal do přítlak motoru, tak by měl být od výroby seřízen dobře...takže si to nerozhoď pokud ses v tom už nevrtal a nerozumíš tomu.

Autor:  JacenNect [ 28 lis 2011, 00:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

smolda píše:
Osobně tipuju blbý vypodložkování. Pokud někdo neví jak na to a cpe se do toho...tak to je pak dost zásadní nedostatek 8-) jestli ses nikdy necpal do přítlak motoru, tak by měl být od výroby seřízen dobře...takže si to nerozhoď pokud ses v tom už nevrtal a nerozumíš tomu.


Noo pecka :D právě před chvilkou :D

No ale to podložkování tam je od výroby. Ty podložky se neměnily. Jen se to rozebralo a pak zase složilo jak bylo, měnila se jen kabeláž. Ted jsem se dival jak se to serizuje a ma to být co nejvíc tichý/s co nejlepší kadencí, to SNAD zvladnu.

Autor:  Griffon [ 28 lis 2011, 00:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Je to čína, tam je většinou podložkování od výroby právě úplně blbě. To samý klidně může platit pro přítlak, takže neváhej zkusit ho vyštelovat, to zvládneš.

Autor:  vojtka [ 28 lis 2011, 10:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

nejlepší je měřit přítlak ampérmetrem na motoru a štelovat dokud je proud nejnižší, uchem se to dost nepřesně poznává :)
PS: já toužívám ampérmetr od turnigy, je to fajn věcička

Autor:  Griffon [ 28 lis 2011, 10:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

To by mi zajímalo, jak připojíš ampérmetr na motor, když musíš mít zavřenou pažbičku...

Autor:  reyes102 [ 28 lis 2011, 10:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

A co ho připojit na akumulátor... je to v serii takže je to jedno jestli dáš ampérmetr k baterce nebo k motoru :wink:

Autor:  Griffon [ 28 lis 2011, 10:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Já vim jak to změřit, rejpam do toho, že vojtka napsal, že to měří "na motoru" :D

Autor:  JacenNect [ 28 lis 2011, 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

No přítlakem to nebylo, opět motor i baterka naprosto horký a rychle vytřískaná baterka. Takže zbejvá špatně vypodložkováno nebo pokaženej motor?

Autor:  Navro [ 28 lis 2011, 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Zahřívání motoru způsobuje to, že do něj jde proud a on se nemůže točit tak jak by měl, tzn. skus se podívat na ty podložky, nebo rozeber všechny kola a mrkni se jestli tam někde něco není zaseklý, třeba já si rozdělal celej mecháč vypodložkoval a namazal znova, a při rozebírání jsem měl pod posledním kolem skoro centrimetrovou plastovou štěpku, ikdyž to nijak nedrhlo zásadně, ale byla tam už pravděpodobně od výroby.

Autor:  JacenNect [ 28 lis 2011, 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Navro píše:
Zahřívání motoru způsobuje to, že do něj jde proud a on se nemůže točit tak jak by měl, tzn. skus se podívat na ty podložky, nebo rozeber všechny kola a mrkni se jestli tam někde něco není zaseklý, třeba já si rozdělal celej mecháč vypodložkoval a namazal znova, a při rozebírání jsem měl pod posledním kolem skoro centrimetrovou plastovou štěpku, ikdyž to nijak nedrhlo zásadně, ale byla tam už pravděpodobně od výroby.

Jasný, no rozebraný to bylo úplně do posledního kolečka a nic takovýho se nenašlo. Mrknem na to znova a uvidíme no.
Holt zkusit pak líp vypodložkovat.
Pokud ani to nepomůže tak mě napadá jedině vadnej motor, ale fakt nevim.
Jsem z toho fakt zoufalej už.
Eště víc mě štve že jsem to koupil a když se to rozebralo tak na kabelech bylo vidět že to už někdo opravoval... takže mi poslali používanej kus, JENŽE bych to nezjistil kdybych to neotevřel a neporušil tím tu nalepku co tam je jako ochranná plomba co když ji porušíš ztrácíš záruku...sradička no.
Hlavně že když jsem jim tam volal tomu jejich technikovi na kterýho mě odkázali a říkal mu že po chvilce střelby je horkej motor a baterka tak on mi řekne prostě že to je normální ta horkost, že to je tím jak mám hrozně silnej kvér a takový kydy. A že baterka je rychle vybitá kvůli tomu že jak je to hrozně silný tak se rychle vybíjí... Fatál prostě.

Autor:  Navro [ 28 lis 2011, 16:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

To jsou kecy, jestli ti prodali vadnej, resp. opravovanej kus a řekli, že je novej tak to je pěkná prasárna, bohužel s tím asi už nic neuděláš, protože si vlastně zásahem do zbraně ztratil záruku, navíc nevím, kterej obchod to byl konkrétně ale co jsem tak četl fórum tak oni se dokáží vždy na něco vymluvit.

Mimo jiné mě napadá jestli někde nejsou ty kabely narušený a nevzniká tam vysokej odpor, to je taky možnost...

Autor:  JacenNect [ 28 lis 2011, 16:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Navro píše:
To jsou kecy, jestli ti prodali vadnej, resp. opravovanej kus a řekli, že je novej tak to je pěkná prasárna, bohužel s tím asi už nic neuděláš, protože si vlastně zásahem do zbraně ztratil záruku, navíc nevím, kterej obchod to byl konkrétně ale co jsem tak četl fórum tak oni se dokáží vždy na něco vymluvit.

Mimo jiné mě napadá jestli někde nejsou ty kabely narušený a nevzniká tam vysokej odpor, to je taky možnost...


Výše jsem psal, že jsem kabely vyměnil. Myslel jsem totiž taky že to je jen vadnou kabeláží.

Autor:  JacenNect [ 28 lis 2011, 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Griffon píše:
- Píst může drhnout v kolejničkách v mechu...a to už jste určitě neozkoušeli.


Jak to otestujeme tuhle možnost? Teď si to nevybavuji jak to bylo rozebrané a sám si na to netroufnu ještě.
Kdybych měl nekoho kdo mi pujci motor co roztahne tu 130 tak bych zusil to, a kdyby to stále dělalo neplechu tak bych věděl že není chyba v motoru ale jinde. Bohuzel není není.

Autor:  vojtka [ 28 lis 2011, 17:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

to že obchod prodá použitý kus ačkoli je to špatné a nemělo by to vůbec být tak je to normální u každého obchodu. vemte si že dejmetomu videa na youtube a pod. jsou nové kusy následně zabalené a prodané jako nové, nemám čas nic vymíšlet, snad to chápete.
Součástku kterou chceš skoušet ( chod pístu, kol ... ) v mechu vždy skoušíš v sešroubovaném mechu jen s tou danou součástkou :)

Autor:  JacenNect [ 28 lis 2011, 17:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

vojtka píše:
to že obchod prodá použitý kus ačkoli je to špatné a nemělo by to vůbec být tak je to normální u každého obchodu. vemte si že dejmetomu videa na youtube a pod. jsou nové kusy následně zabalené a prodané jako nové, nemám čas nic vymíšlet, snad to chápete.
Součástku kterou chceš skoušet ( chod pístu, kol ... ) v mechu vždy skoušíš v sešroubovaném mechu jen s tou danou součástkou :)

takže tam prostě nechám jen kola a ten píst a zbytek vytáhnu, sešroubuju, zapojím a zkouším jo?

Autor:  Daven [ 28 lis 2011, 17:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

co chces zapojovat? jako baterku a strilet jen s kolama a pistem, to ti nic moc nerekne, je treba rukou vyzkouset jak se kola toci ve sesroubovanem mechaboxu a pak je prepodlozkovat pokud se pistove kolo neprotoci pri roztoceni rukou 1-2x, viz:
http://www.airguns.cz/shop/kutiluv-kout ... ol_29.html

Autor:  Griffon [ 28 lis 2011, 17:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Nic nezapojíš, normálně ručně to zkus!

Edit: pozdě, sry

Autor:  JacenNect [ 28 lis 2011, 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Daven píše:
co chces zapojovat? jako baterku a strilet jen s kolama a pistem, to ti nic moc nerekne, je treba rukou vyzkouset jak se kola toci ve sesroubovanem mechaboxu a pak je prepodlozkovat pokud se pistove kolo neprotoci pri roztoceni rukou 1-2x, viz:
http://www.airguns.cz/shop/kutiluv-kout ... ol_29.html


Jasný.
Zatím všem moc díky.

Autor:  JacenNect [ 03 pro 2011, 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

Takže dnes to bylo znova rozebrané a výsledek? Žádný.
Kola nedřou, píst taky ne. Vypodložkováno je podle všeho také dobře.
Přítlak motoru seřízený jak nejlépe to šlo.
Zkusili jsme odpojit motor a napojit ho na baterku.
Kamoš někde četl, že když se zapojí motor bez zátěže a ten nezačne nějak moc topit po dvou minutach provozu(znovu podotýkám bez zátěže) tak že je motor v pohodě.
začal topit někdy až po druhé minutě, možná 2,5 až 3.
Fakt nevím čím to může bejt.
Vzali jsme zbran, zapojili baterii a stříleli tak 3 minuty bez přestání, po třech minutách padala kadence, motor začínal hřát víc a víc až se přestalo střílet.
Baterka byla vyšťavená.
Nechali jsme to zchladit, zapojili kámošovu 3600mAh 8,4V a zkusili to samé, sice to vydrželo střílet déle, ale pak se stalo totéž, jen nebyla baterie úplně vybitá ale střílet se přestalo. Motor horkej. Po chvilce se zase mohlo střílet s tou samou baterií.
Fakt už nevím co to může být.
Moc se mi nechce věřit, že by o byl špatnej motor sakra, ale co jinyho...
Furt se tak nějak utěšuju že prostě nemůžu jak blázen střílet s tou 130 pružinou, že to prostě bude tím že ten motor tu baterku vybíjí víc a víc, čím víc ze zahřeje při příliš dlouhým provozu. Přecejen střílet 3-5 minut bez ustání se v bojí nestane tak často...ale to už začínám asi lhát sám sobě pro útěchu :D

Autor:  Griffon [ 03 pro 2011, 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

What the frak? To jste jako dali pětiminutovou dávku? Jako něco takovýho nesnese žádnej kvér a podobnym "testovánim" zkurvíte i to, co bylo doteď v pořádku...pokud jsi podobný věci dělal i předtim, tak zahřívání motoru a baterie je naprosto normální průvodní jev, ten kvér je dělanej na střelbu maximálně několikasekundovejma dávkama proboha...

Autor:  Solis. [ 03 pro 2011, 16:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

"Vzali jsme zbran, zapojili baterii a stříleli tak 3 minuty bez přestání, po třech minutách padala kadence, motor začínal hřát víc a víc až se přestalo střílet."

fakt divný :lol: i kdyby jsi měl řekněme 10bb/s tak to máš 1800 ran . 3 minuty v kuse ti jede motor v zátěži a divíš se že je teplý? to musela být i hezky teplá baterie :D Jinak 3 minuty střílet na prázdno s m130. Kdybych mech uměl mluvit, poslal by vás oba do ......

Autor:  smolda [ 03 pro 2011, 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívání motoru a baterie

WOW to je teda brutus...dávka na pár minut...tak v cajku ne :D dáš kafíčko čajíček a pak dávku ukončíšty jo tímhle vykurvíš úplně všechno...baterkou počínaje a celou zbraní konče :D

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/