Airsoft forum
http://airsoft-forum.cz/

vyvrtání díry do plného válce pro M4
http://airsoft-forum.cz/viewtopic.php?f=115&t=10266
Stránka 1 z 2

Autor:  Malarkey [ 14 dub 2011, 17:32 ]
Předmět příspěvku:  vyvrtání díry do plného válce pro M4

Čau. Mohl by mi někdo prosím poradit jak a kde nejlépe vyvrtat otvor do plného válce. hlaven mam dlouhou 37cm. Tady jsem se dozvěděl že má těsnit od 45mm. To znamená že díra má začínat 45mm od okraje válce? jak ma byt velka? díky.

Autor:  Daven [ 14 dub 2011, 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

vzduchotechnika by mela začit těsnit 45mm od začátku válce ve smeru jak je hlava valce, diru vyvrtej od 4-6mm, ja vzdy vyvrtam dve a pak je frezkou vybrousim dohromady:
http://www.chrudim.asteam.cz/recenze/HK ... J_109b.jpg

Autor:  Malarkey [ 14 dub 2011, 18:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

nevadí když sem vyvrtal dvě dirky vedle sebe, ale nepropojim je?

Autor:  Jeff [ 14 dub 2011, 18:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

nevadi, nezapomen je ale poradne zacistit zevnitr, at se neposkodi tesneni hlavy pistu

Autor:  T-dog [ 14 dub 2011, 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

skus jesli to snima netlakuje jeste nez je pist prejede ... proste de voto aby byla dira (diry) dostatecne velky, jinak v tom nevidim problem ... muzes taky udelat dve proti sobe

Autor:  Modus [ 16 dub 2011, 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

A jaký má význam vyvrtání děr do válce? :shock: :shock: Vždyť tam potom bude málo vzduchu! :shock: :shock: :?:

Autor:  Griffon [ 16 dub 2011, 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Modus píše:
A jaký má význam vyvrtání děr do válce? :shock: :shock: Vždyť tam potom bude málo vzduchu! :shock: :shock: :?:


Ne, potom ho tam bude akorát :D A to je přesně účel vrtání děr do válců - aby v nich bylo vzduchu akorát a nikoliv moc.

Autor:  Modus [ 16 dub 2011, 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Griffon píše:
Modus píše:
A jaký má význam vyvrtání děr do válce? :shock: :shock: Vždyť tam potom bude málo vzduchu! :shock: :shock: :?:


Ne, potom ho tam bude akorát :D A to je přesně účel vrtání děr do válců - aby v nich bylo vzduchu akorát a nikoliv moc.

Takže výrobce to dělá špatně a je na každém domácím kutilovi, aby si zbraň upravil? To asi ne. :shock: A jak se pozná, že toho vzduchu tam je "akorát"? :?:

Autor:  Griffon [ 16 dub 2011, 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Tak jak který výrobce, číňani občas dávaj blbý válce a kupodivu i Aimtopy mají plnej válec, i když by měly mít s dírou. Popřípadě pak jsou tu případy, kdy člověk kvér překopává a dává jinou hlaveň, sežene někde jetej vzduch a chce ho dát do jinýho kvéru apod. A jak se pozná, že vzduchu je ve válci akorát? Když vynechám tu možnost, že si to sám spočítáš, tak už se všeobecně ví, jaký válec má být k jaké hlavni, takže si to prostě najdeš, nebo se někoho zeptáš.

Autor:  Cotulosh [ 16 dub 2011, 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Akorát je tak cca jeden-a-půl (to už je fakt spodní hranice) až trojnásobek objemu vzduchu válce oproti objemu vzduchu hlavně.

Autor:  Modus [ 16 dub 2011, 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Tak ještě jednou.... Vzduchu snad nemůže být nikdy moc! Čím více vzduchu, tím vyšší úsťovka a samozřejmě vyšší dostřel. Čemu vadí víc vzduchu? :?: Airsoft dělám hodně dlouho, ale o hodně vzduchu slyším poprvé. :shock:

Autor:  Griffon [ 16 dub 2011, 16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

To samozřejmě není pravda. Vzduchotechnika tlačí vzduch ven postupně a ten tak kuli urychluje po celou dobu její cesty hlavní...no a když je vzduchu moc, tak kule opustí hlaveň dřív, než píst dorazí k hlavě válce, takže zbytek vzduchu foukne naprázdno, což způsobuje snížení úsťovky (ta energie prostě přijde na zmar), větší namáhání vnitřností (ta energie, co se nepřenese do kule, se všechna nárazem přenese do hlavy válce, hlavy pístu a mecháče...jako když střílíš na prázdno) a docela zásadně zhoršuje přesnost (to fouknutí vzduchu na prázdno těsně za kulí jí rozhodí).

Autor:  Jeff [ 16 dub 2011, 19:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

dam ti priklad z praxe, u zbrane, kterou jsem ja delal pred tydnem. zbran PJ4 CQB SD s 150mm hlavni:
http://airsoftmorava.cz/index.php?_a=vi ... ductId=928

NBU vzduch s plnym valcem, v zakladu strilela cca 100m/s, ja ji pouze promazal, prepodlozkoval kola a vyvrtal diru do valce tesne za jeho polovinou a hle ustovka byla razem cca 120m/s. sam jsem se tomu docela podivil, to co zde vypsal griffon necekane funguje i v praxi

Autor:  pool [ 16 dub 2011, 20:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

tak mě pak vysvětlete v proč se delá NBU ? já myslel že to je založené na tom že má válec vjetší pruměr a tím pádem o něco víc vzduchu.Ale za předpokladu že víc vzduchu s krátkou hlavní ztrácí ustovku,tak nbu nemá smysl ne?

Autor:  Griffon [ 16 dub 2011, 21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

No...nemá no :D Osobně jsem taky nikdy nepochopil, jak je funkčnost NBU myšlená a praxe potvrzuje, že asi nijak moc dobře...ale třeba mi to tu někdo osvětlí.

Autor:  Bundesman [ 17 dub 2011, 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Podle mě je NBU myšleno tak že jde víc vzduchu najednou do hlavně-vzduch se pohybuje rychleji (je to jen moje osobní dedukce protože NBU má i vetší průměr trysky a nosu trysky na hlavě válce)

Autor:  Cotulosh [ 17 dub 2011, 11:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Přesně, u NBU jde hlavně o ten zvětšený průměr trysky. Aby se vyrovnalo proudění vzduchu, udělali teda i větší válec, ale podle mně je to stejně jenom marketingový tah a celé slavné NBU je obecně vzato na pichu...

Autor:  b0mb3rm4n [ 04 črc 2011, 15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

A nebudou ty NBU pro hlavně odpovídající délky, pro které je objem klasického válce nedostačující?

Autor:  Griffon [ 04 črc 2011, 16:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Ne, nebudou, v předchozích příspěvcích je to vysvětlené.

Autor:  b0mb3rm4n [ 04 črc 2011, 17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Aha, já právě NBU mám s 510mm dlouhou hlavní o vnitřním průměru 6,03mm a už sem si říkal že budu možná také dělat otvory podle objemu válce a hlavně(2:1), takže u mě by to tedy nemělo význam? Nerad bych totiž zbytečně ztrácel úsťovou energii a přesnost. :?

Autor:  Griffon [ 04 črc 2011, 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Tak u 510mm hlavně to je blbost, tam je plnej válec ideální.

Autor:  Hetflik [ 11 srp 2011, 20:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Měl bych dotaz... Mám hlaveň 420mm A nevim, jakej mám použít válec.

Na guru píšou, že s dírou je do 400mm a na ASpro zase 450mm... Nevim, čemu mám věřit. Už sem někde našel, že by tam měl bejt asi válec s dírou, ale pro jistotu se zeptám. Díky

Autor:  Jeff [ 11 srp 2011, 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

kup plny valec, vypocitej, si kde ma byt dira a vyvrtej si ji tam, to je uplne nejlepsi reseni

Autor:  smolda [ 13 srp 2011, 17:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Mám zajímavý dotaz. Ve svém SR25 mám 51cm dlouhou hlaveň a nevím co s válcem. Napadlo mě udělat tam díru v místě kde by končil klasický válec = stejný V vzduchu jako v klasickém válci. Ovšem někde jsem zase viděl, že od 500 do 750 mm hlavně to je pak už jedno.

Cotulosh zde psal, že je potřeba 1.5-3x větší V vzduchu ve válci než v hlavni. Teoreticky by to tedy u 51cm hlavně a válce bez díry škodit nemělo.

Co vy na to? Díru nebo bez díry?

Autor:  Jacob [ 13 srp 2011, 20:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

No třeba L85 od army mají v základu SR25 válec z jakýmsi výbrusem - V jako standartní plný válec..po vyměně ta guru se ale přesnost nezhoršila, mech snáší i 130ku při 15-25bb/ (takhle je to u 3 kvérů proto to rozpětí)..

Autor:  smolda [ 13 srp 2011, 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Plánuju právě ASPro set pro SRko a nechce se mi příliš prasit nový válec :) jako já střílím většinou jen jednotlivě. Mám tam GD 120tku PSG type a ta má sílu odhadem jako nějaká 140-145, takže šetřím mechabox. Stejně to ale chci mít co nejúčinější a bez zbytečného namáhání materiálu. MBlock to snad udrží :) ale rád bych to měl optimalizovaný

Autor:  Crewe [ 16 zář 2011, 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Ahoj, chtěl bych se zeptat. U této zbraně mám udělat díru do válci taky 45mm od začátku? (začátek beru jako hlavu válce) http://www.armymarket.cz/m4-cqbr-marine-gp-d0355

Autor:  Jacob [ 16 zář 2011, 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

jop 45mm od přední hrany válce..

Autor:  Polci [ 16 zář 2011, 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Experimentoval jste někdo optimální poměr válec:hlaveň? Píšete 1,5 až 3krát, ale to se mi zdá jako docela velký rozpětí.

Autor:  Daven [ 16 zář 2011, 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: vyvrtání díry do plného válce pro M4

Crewe píše:
Ahoj, chtěl bych se zeptat. U této zbraně mám udělat díru do válci taky 45mm od začátku? (začátek beru jako hlavu válce) http://www.armymarket.cz/m4-cqbr-marine-gp-d0355

tahle M4 CQBR ma delku hlavne 269mm takze musis udelat diru ve valci jako u MP5, coz je cca 38mm od zacatku valce kde je hlava valce

pro Polci
tak napriklad u 150mm hlavne na plnym valci pruzinou s M110 ustovka 100m/s, pri vyvrtani adekvatni diry do valce ustovka 120m/s

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/