WAR ZONE 2008 (námi pořádaná MPb akce, tak si dovolím vyvěsit pravidla.)
Bohužel Středočeský kraj několik dnů před akcí zakázal používání pyrotechnyky. Pro rejpaly, je fakt že tohle jsou pravidla a ne scénář. Jednalo se o tento rok největší MPb střet, úmyslně je použito slovo střet. Jako složitější mi přijde akce Copak je to za vojáka. Tato akce má teprve proběhnout a už se na ni těším. Nedovolím si zde pravidla vyvěšovat, jelikož není námi pořádaná, ale zde je odkaz.
http://www.military-paintball.cz/index. ... et&aid=583WZ 08Herní pravidla
1 - Pravidla vyřazení hráče
1.1 Pravidla zásahu hráče střelbou
1) Hraje se tzv. na přiznání – pokud hráče kulička zasáhne a nerozbije se, zásah je platný. Pokud se rozbije tím lépe.
2) Zásah platí do celé výstroje účastníka (zbraň a zásobník, batoh atd.).
3) Zasažený hráč po zásahu zvolá „ZÁSAH“ či „OUT“ a viditelně zvedne ruku nad hlavu. Poté co je na viditelném místě, nadvakrát s rukama nad hlavou přetrhne herní kartu, jenž získal při vstupu do hry a nadvakrát roztrhnutou kartu schová do kapsy.
4) Přetrhnutí herní karty si musí pohlídat protihráč, jenž tohoto hráče zasáhl. Pokud hráč hrací kartu nemá, nebo ji viditelně nemůže roztrhnout poněvadž již na dvakrát roztrhnutá je, je jasné že dotyčný hráč nehraje podle pravidel a bude ze hry vyřazen.
5) Po roztrhnutí herní karty, směřuje se sklopenou zbraní co nejkratší možnou cestou k „základnímu táboru“ pro novou hrací kartu jenž ho znovu vrátí do hry.
6) Zasažený hráč nasadí na hlaveň zbraně ucpávku či návlek ihned po zásahu! (je to kvůli bezpečnosti a snáze se tak identifikuje pro ostatní vyřazený hráč, který se jde „oživit“ a nemělo by být po něm už páleno!!!!)
7) Zasažený hráč by neměl chodit přes herní prostor mimo asfaltové cesty, je zde nebezpečí, že ostatní si ho spletou s nevyřazeným hráčem
Zásah platí i od vlastního spoluhráče!
9) Zasažený hráč může být přepraven do základního tábora sanitním vozem
1.2 Pravidla zásahu hráče granátem či minou
1) Při použití granátu ve volném prostoru je smrtící vzdálenost 10 metrů od výbuchu (poloměr 5m od výbuchu)
2) Při použití granátu v malé místnosti je smrtící dosah celá místnost, lze se schovat za překážku cca min 0,5m
3) Při použití granátu ve velké místnosti platí dosah stejně jako při použití ve volném prostoru (takové místnosti tam moc ale nejsou)
4) Použití miny. Každý tým dostane nástrahy které lze umístit libovolně v terénu i budově
5) Mina má stejnou platnost jak granát, 5m od místa výbuchu a stejnou platnost pro místnosti.
6) Minu nepoužívejte jako granát exploduje ihned
7) Minu lze zneškodnit pouze odpálením na dálku.
Po hře tým nevybuchlé miny likviduje takže si pamatujete kam jste je nastrkali.
9) Mini pokládá pouze pyrotechnik v týmu k tomu určený.
10) Pro zásah minou či granátem platí stejná pravidla jako pro zásah střelbou.
11) Každý si to poctivě ohlídá!!!!!!!!!!!!!
2 - Pravidla recyklace
1) Zasažený hráč jenž se dostaví do základního tábora se znovu hlásí u registrace hráčů, kde mu byla před tím vydána herní karta. Nahlásí své jméno, číslo pod kterým je veden (zásah bude registrován v závěrečné statistice)a dostává výměnou za roztrhnutou kartu jízdenku zpět do prostoru, na své velitelské stanoviště.
2) Novou herní kartu hráči dostanou před nástupem do techniky, výměnou za kartu z registrace (jízdenku).
3) Základní tábor se neopouští pěšky.
4) Konvoj odjíždí ze základního tábora dle časového rozpisu, vždy na dané velící stanoviště.
5) Návrat do hry je okamžitě po opuštění velícího stanoviště. Než však opustí techniku musí mít řádně nasazenou ochranou masku.
6) Zásah v přepravním vozu není platný
3 - Pravidla pro munici a granáty (pokud budou poveleny)
3.1. Pravidla pro munici
1) Munice je limitována na 120 ks kulice (50 ks zásobník 60 ks tuba 10 ks záložní zbraň).
2) Munici je možno sdílet od „mrtvol“ a spoluhráčů, vše záleží na domluvě.
3) Množství munice bude kontrolováno namátkou při vstupu do hry u přepravního vozu, stejně tak jako počet pyrotechniky se bude provádět namátkovou kontrolou.
4) Veškeré kontroly provádí závozník přepravního vozu, neumožnění kontroly bude bráno jako nadstav munice = konec pro provinilce
5) Munici je možno v poli libovolně doplňovat z „erární munice“ jenž bude v přepravkách k tomu určených.
6) Erární munice bude předávána na velitelském stanovišti dle domluvy.
7) Erární munici by měl přidělovat velitel týmu, dle vlastního uvážení a požadavků.
3.2. Pravidla pro granáty (pokud budou poveleny)
1) Granáty se používají pouze od pořadatele hry.Jiné náhražky grantů jsou zakázané
2) Granáty budou přidělovány na velitelském stanovišti, různý počet v různém časovém useku.
3) Granáty si vždy rozdělí velitel dle vlastního uvážení a potřeby
3.3. Pravidla pro jinou pyrotechniku
1) Jiná pyrotechnika než od pořadatele je zakázana.
3.1. Pravidla pro munici
1) Munice je limitována na 120 ks kulice (např.50 ks zásobník 60 ks tuba 10 ks záložní zbraň). Max kapacita zásobniku je 50 ks kulice.
2) Munici je možno sdílet od „mrtvol“ a spoluhráčů, vše záleží na domluvě.
3) Množství munice bude kontrolováno namátkou při vstupu do hry u přepravního vozu, stejně tak jako počet pyrotechniky se bude provádět namátkovou kontrolou.
4) Veškeré kontroly provádí závozník přepravního vozu, neumožnění kontroly bude bráno jako nadstav munice = konec pro provinilce
5) Munici je možno v poli libovolně doplňovat z „erární munice“ jenž bude v přepravkách k tomu určených.
6) Erární munice bude předávána na velitelském stanovišti dle domluvy.
7) Erární munici by měl přidělovat velitel týmu, dle vlastního uvážení a požadavků.
3.2. Pravidla pro granáty a miny
1) Granáty a miny se používají pouze od pořadatele hry.Jiné náhražky grantů jsou zakázané
2) Granáty a miny se budou přidělovány na velitelském stanovišti, různý počet v různém časovém useku.
3) Granáty si vždy rozdělí velitel dle vlastního uvážení a potřeby
4) Miny vyzvedává pouze pyrotechnik týmu
3.3. Pravidla pro jinou pyrotechniku
1) Jiná pyrotechnika než od pořadatele je zakázana. Vyjímku tvoří pouze dýmovnice, jenž můžete užít dle libosti. Záleží na počasí.
2) Kdo odpaluje dýmovnici je zodpovědný za to, aby nevznikl požár. Pokud se zadýmuje v budově vyhořelou dýmovnici odstraní z budovy, ten kdo jí zapálil.
3) V případě vzniku požáru ihned kontaktujte organizátora na servisním kanále. Kde jak atd…
4 - Pravidla stanoviště
4.1. Pravidla velitelského stanoviště
1) Tento bod je umístěn v herním prostoru proto je doporučeno v tomto místě nosit herní masku.
2) V takto vyznačeném bodu se nebojuje.
3) Nepřítel má do této oblasti vstup zakázán.
4) Tento bod se bere jako startovací zpět do hry (slouží jako výsadkový prostor).
5) Po překročení hranice tohoto prostoru je zásah platný.
6) V tomto prostoru lze umístit velení a jiné potřeby pro chod týmu. Je třeba ovšem zvážit dosah vysílačky.
7) Ve velitelském stanovišti bude předávána erární munice, granáty a jiné. Prostor bude vyznačen červenobílou páskou.
Každý tým má své vlastní velitelské stanoviště
4.2. Pravidla dobytí stanoviště
1) V prostoru jsou rozmístěna stanoviště, jejichž přibližné místo a bodová hodnota budou označeny na přiložené mapě tak i v herním prostoru. Označení stanovišť, o která se bude „bojovat“ bude upřesněno při rozpravě
2) Při obsazení stanoviště hráč zapíše čas dobytí.
3) Měřící hodiny je zakázáno přesouvat či skrývat. Zasažený (vyřazený) bránící hráč nesmí nijak bránit útočícímu družstvu v zápisu času.
4) Počet obránců stanoviště tak i útočníků je libovolný, záleží na koordinaci každého družstva a přesunu hráčů.
5) Zahajovací čas, od něhož budou ubíhat minuty na stanovišti bude na každém stanovišti stanoven na ???
4.3. Pravidla dělostřeleckého stanoviště
1) Cílem každého družstva je držet toto stanoviště.
2) Stanoviště není bodováno, pro držící tým má výhodu toho že několikrát za hru si může vybrat budovu kterou může odstřelovat, platí i pro body v budově, takže pokud trvá dlouho atak na jednu budovu a je bez výsledku může tým toto vyřešit pomocí dělostřelectva za patřičné kooperace s vlastními útočnými jednotkami.
3) O toto stanoviště se normálně bojuje jako o ostatní stanoviště.
4) Spojení a ovládání bude zajištěno vysílačkou či mobilním tel, kterým se bude řídit palba. Pokud toto spojení z jakéhokoliv důvodu není navázáno ztrácí se tak tato výhoda (patová bojová situace kdy nikdo není u děla, nemůže někdo dosáhnout na komunikační zařízení).
5) Spojení navazuje dle svého uvážení (libovolně) servisní tým, nikoliv držitel dělostřeleckého bodu, ten pouze přijímá výzvu k zaměření.
6) U každého dělostřeleckého bodu je mapa od pořadatele, kde jsou pořadatelem označené budovy, nezaměňovat s vlastní mapou!
7) Na základě uvedeného požadavku týmu provádí Bombrtým svoji činnost
4.4. Pravidla dělostřelecké přípravy
1) Během hry mohou být týmem jenž má v držení dělostřelecký bod, vybírány budovy, které jsou zničeny dělostřelectvem včetně celé posádky.
2) Dělostřelectvo (resp. projektily) je představováno servisním týmem (bombrmeni), který ve vybrané budově postřílí hráče, kteří budovu nestihnou opustit. Zásah od servisního týmu (bombrmenů) je normálně platný, zasažený hráč se odebere do základního tábora (stejně tak jako při zásahu viz pravidla).
3) Tento tým střílí pouze v budově, a to po dobu 10 minut.
4) Zásah od bombrmenů mimo objekt je platný
5) Střílet na servisní tým je zakázáno. Označení servisního týmu bude upřesněno (nejspíše reflexní vestou).
6) Zahájení akce servisního týmu bude doprovázeno píštalkou.
7) Hráči mohou uniknout pokud nejsou zasaženi, mohou se i vzdát. Bombrtým by měl vzdání respektovat a nekropit to do vzdávajících se hráčů!!!!
5 - Pravidla používání vozu
1) po vozidle je přísný zákaz střelby
2) vozidlo řídí jeho majitel, celá osádka dbá pokynů řidiče
3) vozidla slouží pouze k ůčelům přepravy recyklovaných jednotek, přepravy mrtvol do základního tábora
4) Řidič a velitel vozu jsou povinni užívat při hře ochranou paintballovou masku a nesmí jí sundat
6 – Ostatní pravidla
1) Každý hráč musí být označen barevnou stužkou a číslem, které mu budou přiděleny při registraci a zařazení.
2) Je zakázáno zakrývat, strhávat označovací pásku
3) Zasažený hráč odchází z bojiště s rukou nad hlavou a se sklopenou zbraní k zemi. Pokud je tomu jinak může být po tomto hráči dále stříleno
Při používání vysílačky 1 – 3 červení, 4 - 6 žlutí (včetně) kanály 7 a 8 jsou vyhrazeny jako servisní.